v mene tých detí

24. februára 2012, sona, Nezaradené

Na svete je toľko zlých vecí, ktoré Vám môžu ublížiť, rozplakať Vás či Vám zhoršiť náladu, že keby sme ich začali počítať, tak skoro by sme neprestali. Jednou z takých správ bola informácia, ktorú som si dnes prečítala v novinách. Istá farmaceutická spoločnosť nelegálne testovala nové vakcíny proti chrípke  na malých deťoch, mladších ako jeden rok, prevažne zo sociálne slabších rodín. Podľa svedka – detskej lekárky, lekári, zúčastňujúci sa tohto „pokusu“  v prípade, keď rodičia, častokrát negramotní aj nesúhlasili s týmto, sfalšovali ich podpisy. Na 15000 deťoch mali byť takéto vakcíny testované a podľa informácií 14 detí malo na následky tohto zomrieť. Pre úplnosť mojej interpretácie článku doplním, že toto sa dialo v laboratóriach spoločnosti GlaxoSmithKline a Argentínsky farmaceutický koncern zaplatil v súvislosti s týmto čiastku vo výške asi 68 000 Eur.

Toto je najsmutnejšia správa, akú som v poslednom čase počula. Toto je správa, ktorá mi ublížila tým, že vidím, čo je to túžba po peniazoch a zisku. Jedine to podľa mňa mohlo hnať ľudí robiť veci, ktoré urobili. Toto je správa, po prečítaní ktorej som nemala ďaleko k plaču. Zlý sociálny a finančný stav rodiny či matky s dieťaťom, neschopnosť dieťaťa brániť sa. Čo viac si kolos bažiaci po zisku môže priať? Ekonomické oddelenie prerátava zisk. Gratulujem. A v mene tých detí verím, že na svete existuje spravodlivosť. Nie tá ocenená na hlúpych 68000 eur.